Datatreff 30.sep-2.okt

Ryktene er sanne og for første gang i historien vil det bli holdt et LAN i Førre Ungdomshus!
For å reservere plass og betale gå til https://www.lanreg.org/forreungdomshus/lanh16

ALDERSGRENSE

Vi ønsker at flest mulig unge skal kunne værme og har ikke satt en bestemt aldersgrense, men mer at en går på ungdomskolen eller eldre.

Vi kan ikke stå ansvarlig for “mindreårige”. Deltagere under 16 år MÅ derfor medbringe et signert skriv fra foresatte som en bekreftelse på at deltageren får lov til å delta på arrangementet. Skrivet skal være skrevet i BLOKKBOKSTAVER og skal inneholde fullt navn på deltager, telefonnummer og fullt navn på foresatte, og eventuelt andre ting som du mener vi bør vite om. Skrivet skal være et vanlig A4-ark hvor det står at “NN” får lov til å delta og overnatte på arrangementet. Skrivet skal også inneholde dato og underskrift fra foresatte. Dersom skrivet ikke er medbrakt, vil deltageren nektes adgang til lokalet selv om billett er reservert.

SOVING

Det er ikke lagt opp til de store såveplassene og såving vil vær ved vinduer i storesal langs veggen. Det er ikke matter eller noe, vi oppfordrer samtidig at flest mulig kommer seg hjem og får seg en god natt søvn under arrangementet. Vi vil ha streif vakt som vil gå rundt i salen til enhver tid for å sikre at de som får sove kan få ligge i fred i hvertfall, det blir dessverre ikke mulig å gjøre noe med lyden som kommer av storsalen.

UTSTYR

Høyttalere eller andre støyende elementer er strengt forbudt å medbringe, da dette er forstyrrende for andre deltagere. Hvitevarer som f.eks. kjøleskap, vannkoker osv. er ikke tillatt. USB-drevne utstyr som kan kobles til din spillmaskin (f. eks små usb-kjøleskap, mobilladere osv.) er derimot lov å benytte seg av så lenge det ikke tar opp en ekstra stikkontakt.

Deltagere er selv ansvarlig for sitt eget utstyr og eiendeler. Førre Ungdomslag skal ikke stilles ansvarlig dersom en deltager skulle være uheldig å ødelegge noe eller i verste fall bli frastjålet noen eiendeler. Vi anbefaler derfor at du tar med deg en sekk/bag som du kan ha småting i mens du sover (mobiltelefon, pc-mus, tastatur osv.). Erfaringsmessig forekommer det ikke mye stjeling under LAN arrangementer, da folk vet at dette medfører store konsekvenser. Alle tyverier blir nemlig rapportert videre til andre LAN i området, og offeret kan også politianmelde tyveriet. Det er lurt av deg å bli fort kjent med de andre som sitter på samme rad som deg slik at dere alle kan passe på hverandres ting.

Du er selv ansvarlig for at det er, og ser ryddig ut rundt plassen din til enhver tid. Det er fint om du hjelper til med å holde det ryddig slik at det ikke skulle være nødvendig for en i crew å gi deg beskjed om å rydde. Dersom du har mye søppel, kan dette kastes i en søppelsekk som henger på enden av raden din, eller du kan samle det på plassen din til en fra crew kommer rundt og samler det inn.

SITTEPLASS

To og to deltagere deler ett bord som er 120x80 cm. Det betyr at hver plass er på 80 cm i bredde. Dette skulle holde til den vanlige 24 skjermen og kanskje litt større. Dersom du bruker mer enn din tildelte plass og det kommer inn klager fra andre som irriterer seg over det, vil du få en beskjed om ikke å bruke mer enn din plass. Dersom du behøver større plass, må du kjøpe enda en. Vi har vanlige plaststoler på huset, men kan anbefale deg å ta med deg en gamingstol selv.

PRIS

For deltaker med PC er det satt pris 300,- for hele helgen. Da vil du få en 80x60cm flate som du må holde deg innefor.
Besøkende har mulighet for dagspass til 150,- dagen, eller partypass som vil gjelde under hele arrangementet under besøkstidene. Besøkstider er mellom 14:00 - 02:00 (fra 16:00 på fredagen). Partypass er satt til 250,-

TEKNISK

Ikke koble på mer enn én PC per plass. Hver deltager vil få bruke ca 1A (2 strømuttak) på plassen sin ved bruk av egen medbrakt strømpadde (du får kun ett strømuttak av oss, så du må fordoble det selv)! Det er ikke kapasitet nok til at det kan kobles på vannkokere, bruskjølere osv. da dette kan resultere i strømbrudd for deg og ALLE andre! Hvis dette skjer, blir du ikke særlig populær…

Hver deltager vil få tildelt én port på switchen for bruk av Internett. Vi anbefaler at du tar med en internettkabel som er minimum 10 meter lang. Dersom du ønsker å bruke Internett på flere ting samtidig, kan du benytte vårt trådløse nettverk eller kjøpe en ekstra plass for enda en tilkobling med kabel. Switchen skal ikke blokkeres av klær eller andre ting på grunn av brannfare eller defekt utstyr.

Dersom det skulle oppstå strømbrudd eller Internettbrudd, er dette ikke grunnlag for refundering av billetten. Problemet vil bli sett på umiddelbart av våre teknikere og de vil fikse det så kjapt som mulig.

Førre Ungdomslag tar avstand fra alle ulovlige kopieringer og programmer som bryter norsk lov. Førre Ungdomslag skal derfor ikke holdes ansvarlig dersom dette skulle skje.

CREW OG SIKKERHET

Vårt crew har full oversikt over arrangementet og vet best hva som må gjøres og hvilke beslutninger som må tas. Får du beskjed fra en i crewet om noe, så hør etter og gjør som du får beskjed om. Crewet gir ikke beskjeder for å være vanskelig, men for å passe på at deltagere har det kjekt. Det dummeste du kan gjøre er å starte å argumentere eller krangle med en i crew. Ønsker du å rapportere oppførselen til et av våre crewmedlemmer, skal du ta kontakt med styret.

Dersom brann skulle oppstå, skal lokalet evakueres umiddelbart! Det er da ekstremt viktig å beholde roen med tanke på hvor mange personer som vil befinne seg i lokalet. Hører du brannalarmen gå, skal du etterlate alle dine eiendeler og fokusere på å komme deg selv i sikkerhet. Alle skal samles utenfor hallen på en stor fotballbane og ingen skal forlate området før vårt crew har kontroll. Noen i styret skal gå kjapt igjennom alle garderober, toaletter og andre rom for å forsikre seg om at personer har kommet seg ut før de selv går ut. Andre i crew vil være tilgjengelig ute på evakueringsområdet.

Skrevet av Birger den 14.09

BackNextjuli 2018
MANTIRONSTORFRELØRSØN
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Dager merket med denne fargen er huset opptatt.
Dager merket med denne fargen har ungdomslaget et arrangement.

Arrangementer

Code by Birger U. Odland | Version 2.0.3